وزیر خارجۀ عربستان که با همتای فرانسوی خود لوران فابیوس ملاقات داشت، گفت که عربستان با ایران در جنگ نیست و فقط به خاطر تقاضای کمک یمنی‌ها، در این کشور می‌جنگد.
وزیر خارجۀ عربستان که با همتای فرانسوی خود لوران فابیوس ملاقات داشت، گفت که عربستان با ایران در جنگ نیست و فقط به خاطر تقاضای کمک یمنی‌ها، در این کشور می‌جنگد. 

به گزارش سپیدار خبر، سعود الفیصل گفت که امنیت در منطقه نیازمند احترام به همسایگان و عدم دخالت در مسائل داخلی دیگران است.

 شاهزاده سعود الفیصل، وزیر امور خارجه عربستان سعودی در نشست خبری مشترک با لوران فابیوس گفت که ایران باید از حمایت شیعیان حوثی دست بردارد.
 
به نوشتۀ سایت العربیه، متعلق به ریاض، سعود الفیصل گفته است: «ما با ایران در جنگ نیستیم. امیدواریم ایران از فعالیت‌های جنایتکارانۀ حوثی‌ها حمایت نکند. ایران برای توسعه و رشد یمن اقدامی انجام نداده است و نقشش در یمن به افزایش خشونت انجامیده است».
 
اما بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، سخنان وزیر خارجۀ عربستان لحنی طعنه‌آمیز دارد، چرا که او گفته است: «ما با ایران در جنگ نیستیم، مگر این که ایران ناگهان موقعیت جغرافیایی خود را عوض کرده باشد... ما در یمن می‌جنگیم که خود خواستار مداخلۀ ما شده»...

العربیه می‌افزاید که وزیر امور خارجه سعودی گفته است: «ادامه ارعاب غیر نظامیان توسط شبه‌نظامیان حوثی را محکوم می‌کنیم».

همین منبع  اظهارات سعود الفیصل را در بارۀ اوضاع سوریه چنین نقل می‌کند: «ادامۀ رسیدن اسلحه به اسد، باعث "معطل شدن راه حل مسالمت آمیز" بحران سوریه می‌شود».
 


m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید .

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








دسته بندی :  ,   , 
برچسب ها :